lördag 11 oktober 2014

Halloween owl / Halloween uggla

Hello everyone!
In this post I want to show you a halloween card I´ve made using many different stamps to build my scene.
______________________________________________________
Hej allihop!
I detta inlägget vill jag visa er ett Halloweenkort som jag gjort genom att använda flera oliga stämplar för att bygga en scen.

I started making my background by stamping the branch from the V9 tree. Since I didn´t want the branch to just be floating in the air i used a permanent marker and drew some lines to make a trunk for it to grow from. I also drew some spiderwebs to make it a little spooky. Then i continued by stamping the bats from V564 and the little spider from V393 and drew a line for him to hang from. Then I made the moon by masking off the area with a circle I punched from a post-it note to make it stick. I then colored in my background using distress ink and a blending tool. On a seperate paper I stamped and colored the small owl from V678 and the witchy hat from V565. To make the Owl sit on the branch I made a small slit on the top and the bottom of the branch and also around the feet of the owl and slipped his tail feathers bihind the branch and attached him to the background. Then I attached the hat on the owls head. To finish the scene off I drew a little pumpkin, colored it, cut it out and then placed it on the branch.
I them matted my scene and put in on a card base and to finish my card off I applied some glitter to the hat and the pumpkin.
Here below you I´ve made a picture showing wich stamps I´ve used and also wich part of the stamps.
____________________________________________________________
Jag började med att stämpla en av grenarna från trädet V9 och  eftersom jag inte ville ha en gren som bara hängde där i luften så använde jag en alkoholbaserad penna och ritade dit en trädstam som grenen kunde växa ifrån. Jag passade också på att rita dit några spindelnät för att göra det lite spökligt. Jag fortsatte sedan med att stämpla fladdermössen från V564och den lilla spindeln från V393 och ritade dit en tråd för honom att hänga ifrån. För att göra månen så stansade jag ut en cirkel ur en post-it lapp så den skulle vara lite klibbig. placerade cirkeln där jag ville ha den och färgade in bakgrunden med distress ink och ett infärgningsverktyg. På ett annat papper så stämplade jag upp och färglade den lilla ugglan från V678 och häxhatten från V565. För att få ugglan att sitta på grenen så skar jag upp en liten linje över och under grenen och runt ugglans fötter så att jag kunde trä in ugglans stjärtfjädrar bakom grenen. Och så fort ugglan var monterad så satte jag dit hatten och för att föra något litet extra så ritade jag en liten pumpa som jag färglade och satte på grenen. Sedan var det bara att sätta ett mönsterpapper bakom bilden och montera den på en kortbas. och som pricken över i så glittrade jag häxhatten och pumpan.
Här nedan kan ni se vilka stämplar jag använt och även vilka delar av stämplarna

Thank you for checking in! Please leave a comment to let me know what you think.
_________________________________
Tack för titten! Lämna gärna en kommentar och tala om vad du tycker.
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar