fredag 11 april 2014

En stund i skogen - A moment in the forest

Hej på er!

Idag har jag ett alldeles speciellt kort att inspirera er med. Jag har nämligen maskerat ihop flera stämplar, så kortet är helt platt, sånär som på banderollen som är utklippt och sitter på 3D kuddar. Till detta har jag tecknat ett eget litet landskap för svamparna att vara i.
Och idag skall ni också få tips på hur man kan använda två säskillda stämplar på ett annorlunda sätt. 
__________________________________________________________
Hi there!

Today I have a very special card, I want to inspire you with. For I have masked several stamps together, so the card is absolutely flat except for the banner, which is cut out an put on with demensionals. To this i have have drawn my own little landscape, for the mushrooms to be in.
And today I will also give you tips on how to use two particular stamps, in a different way.


Här under kan ni se ett tips på hur man kan förlänga ett Vildas stora banderoll. Jag hade nämligen problemet att den text jag ville använda, var för lång för banéret i orginalstorlek. Täck en bit av ett akvarellpapper med en post-it lapp och stämpla banderollen så att det "swirliga" på ena sidan hamnar på post-it lappen. Fäst din textstämpel på klossen i en båge, som matchar banderollens form och stämpla. rita sedan dit linjer för att förlänga bågen.


Här under kan ni se hur jag gjorde bron. Jag tog Vildas bänkstämpel och placerade washitejp på de delar av stämpeln, jag inte ville ha stämpelfärg på. Duttade på stämpelfärgen, tog bort tejpen och stämplade motivet.


Hoppas att ni gillade tipsen och blev inspirerade.

Lämna gärna en kommentar!

Tack för titten!
//Tina


1 kommentar: