söndag 23 juni 2013

Förvaring för Distressdroppar

Hej på er!
Idag tänkte jag visa er en nyskapad förvaring som jag gjort. Det är en förvaring för distressrefill-droppar, har letat efter bra behållare länge, då det känns som slöseri att droppa ut färg på en kloss och efter färgläggning  torka bort och slänga. Så, häromdagen var jag inne i en matbutik som har en sådandär 10-kronorslåda och vad hittade jag där? Jo, jag hittade askar för veckovis sortering av piller, så jag köpte sju stycken av dem så alla 48 färger skulle få plats.


 Jag märkte upp alla facken på utsidan med namn och färg och märkte även locket på varje fack med en cirkel av färgen som är i just det facket.




Här under kan ni se två av askens lock öppna och hur refilldropparna är däri.


Så hur har jag då gjort själva ställningen? Jag skall försöka förklara det så bra jag kan.
Jag tänkte börja från botten som kommer ifrån en tandborstehållare ifrån Ikea som gjort sitt i badrummet och då blev isärskruvad och delarna sparade för framtida pyssel. Röret som askarna sätts runt är, tro det eller ej två stycken tomma kvittorullar som jag rullat in i svart vävtejp (silvertejp) för att göra röret lite tjockare så att askarna inte skulle åka omkring så mycket, röret limmade jag sedan fast på bottenplattan.

På toppen av röret limmade jag fast en STOR brad ifrån Graphic 45.
Efter det så tog jag ut den på balkongen och sprayade hela svart. Men när jag efter att den torkat, satt på alla askarna så insåg jag att jag ville ha något på toppen att lyfta ställningen med, så jag borrade ett hål i braden och satte dit en nyckel som jag först klippte av änden på.





Hoppas att ni gillade förvaringen!
Lämna gärna en kommentar innan ni går.

Tack för titten!
//Tina

22 kommentarer:

  1. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:41

    ja men.. den var väl hur smart som helst..... :D
    //Eva Forsberg

    SvaraRadera
  2. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:42

    Superbra idé!!!! Tack!
    //Sari Hänninen

    SvaraRadera
  3. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:43

    såå smart å älskar ju din ställning
    //Calista Des

    SvaraRadera
  4. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:44

    häftigt :)
    //Jessica Sipola

    SvaraRadera
  5. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:45

    Vad fint & smart!
    Är dom helt tät så de inte dunstar bort färg?
    //Linda Georgsson

    SvaraRadera
  6. Linda: Just bläck torkar inte förrän det hamnar på en absorberande yta, så det är ingen fara, med nej facken är inte täta, så det var mycket därför jag ville ha en ställning till :D

    SvaraRadera
  7. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:46

    Aha! :)
    //Linda Georgsson

    SvaraRadera
  8. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:47

    Smart, å så snygga saker du har lagt upp på din blogg !
    //Christina Claeson

    SvaraRadera
  9. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:48

    Superfräckt !! Vilken butikskedja har sådana pillerburkar?
    //Kim Adler

    SvaraRadera
  10. Kim: Hittade dem i tiokronorslådan på Willys Hemma.....

    SvaraRadera
  11. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:49

    Fiffig lösning!
    //Birgit Edblom

    SvaraRadera
  12. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:49

    Så smart!
    //Monica Niklasson

    SvaraRadera
  13. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:51

    Så smart!
    //Anki Mårtensson Fd Bergkvist

    SvaraRadera
  14. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:52

    Willys... oj, ja det var lite otur... Har långt till Willys... Men så är det ibland...
    //Kim Adler

    SvaraRadera
  15. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:52

    Så smart...blir till att åka till Willys i morgon och rota runt :P
    //Berith Hedlund

    SvaraRadera
  16. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 22:53

    Fantastisk skapelse som tar minimal plats!
    //Annette Thorén Haage

    SvaraRadera
  17. Kommentar från Facebook23 juni 2013 kl. 23:57

    Den var både praktisk och jättesnygg! Du är fantastiskt duktig!
    //Eva Murman

    SvaraRadera
  18. Kommentar från Facebook24 juni 2013 kl. 00:40

    Jättesnygg förvaring Tina.
    //Katie Degerman

    SvaraRadera
  19. Kommentar från Facebook24 juni 2013 kl. 20:51

    va in o kollade, va fin den är
    //Agneta Carlsson

    SvaraRadera
  20. Kommentar från Facebook25 juni 2013 kl. 18:15

    Så smart! Och va händig du är som gjort en riktig ställning till den Jag köpte Dosettlådor (pillerdoseringslådor) på apoteket, en röd och en turkos. Fungerar fint det med. Det är 28 fack i varje. Fick plats med alla färger i de två, plus lite plats kvar för framtida färger. För det kommer väl fler?
    //Vivi-Ann Stubergh

    SvaraRadera
  21. Din förvaring är jättefin men varför slänga torkade distressdroppar? Jag har ett gammalt plastlock (från en godislåda ala lösgodisbutik) som jag använt i flera år nu. Jag har locket förvarat så att ingen kan riva ner det, när jag inte målar. Jag brukar bara droppa på lite ny färg mellan varven om någon av dem tar slut.
    Färgen blir precis lika fin när man tillsätter lite vatten som om jag skulle tag ny flytande färg och använt vatten till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      Tackar tackar :)
      tyvärr så har jag personligen inte plats i min pysselhörna för att ha tex ett lock stående med färger, utan jag behöver något litet som detta som har lock ;)

      Radera