lördag 14 april 2012

Hur jag skapade min första LO i mixed media.

Hej på er!

Ja, hur gick det nu till?

Jag har länge tänkt att skapa en LO i mixed media. Men som många av er säkert har sett så gör jag mycket tags, iallafall just nu, och annars är det mestadels kort och lådor som gäller.
Layouter har alltid kännts lite skrämmande med den där "stora ytan" som skall täckas.

Men nu äntligen har jag kastat mig ut i mitt eget lilla äventyr med både en LO och mixed media, och resultatet, det ser ni här:



Jag startade med ett helt vitt ark, och allt det vitaktiga i vänstra nedre hörnet är resist-teknik, gjord med Impasto gel - matte. I bakgrunden skymtas kugghjul, dessa är gjorda med masken Mini gears, från crafters workshop och en textstämpel från Tim Holtz är stämplad lite random över alltihopa. Självklart avslutade jag med Inka gold, eftersom jag gillar det så mycket.



Mycket distressfärg har jag använt, själv älskar jag kombinationen blå och brun, vad tycker ni?
För att få till den upphöjda texten så har jag använt mig av en mask, Crafters workshop - Mini Ledger och Impasto gel - matte, som jag "spacklat" med :).

Mixed media är för mig som att jag skapar med själen, det finns inga rätt eller fel och det kan se ut precis så som jag känner mig för stunden.
Har era känslor och humör också färger och mönster, eller är det jag som är lite pysselskadad??


Ha de gott!
//Tina

6 kommentarer:

  1. Superläcker LO! vill se mer LO från dig i denna lite fräckare stilen.
    Ha det gott....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag skall nog försöka mig på layouter lite mer :D

      Radera
  2. Bra jobbat, Tina.... Tack för ditt fina alster... Nu blev jag ju lite sugen jag med :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid roligt att kunna inspirera någon!

      Radera
  3. Carina Johansson14 april 2012 kl. 19:15

    Göörfräckt, åh va ja har väntat på fler alster från dig.
    jag gillar "murrigt"& metalltejp.
    Och ja, pyzzlandet är nästan en sjukdom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! Vad roligt att höra att du följer bloggen!

      Radera