söndag 25 september 2011

Konfirmationslåda

Hej på er!
Idag skall jag visa er en låda som jag för ett tag sedan gjorde på beställning från min syster. Lådan skulle vara till en tjej som skulle konfirmera sig, och den skulle kunna innehålla ett halsband.
So, here it goes...


På locket av lådan har jag använt Spellbinders - Fleur de lis och olika stora rutor av enfärgat och mönstrat papper, som jag skrapat och distressat kanterna på. Jag har använt en die cut från Inkido och på den har jag stämplat ett motiv från Arkivet och även bibelstämpeln kommer därifrån.
Har även satt dit lite pärlor och brads.


Här på insidan har jag dekorerat på liknande sätt.
Där finns en linjerad yta att skriva på och en låda för smycket.
Även här är det många lager av kantskrapade och distressade rutor.


Här är en både dekorativ och funktionell detalj i lådan.
Den ser nämligen till att det övre locket inte glider fram på grund av
mellanrummet mellan ytterlådans- och innerlådans- "rygg".


Här på innerlådans lock har jag stänsat ut ett hål med hjälp av Nellie Snellens "Doily lace"-liknande "Flower" die. Och i detta hål har jag placerat ett ark av OH-plast. Lådan i sig är en pizzakartong-modell och det lilla handtaget på kommer ifrån Panduro.


Här ser ni innerlådan i öppet läge.
Om ni tittar noga så kan ni nog se hålen som jag gjort mitt i allt ihop.


De små hålen är alltså till för att halsbandet skall kunna hänga fint i lådan utan att hela kedjan syns, då den ligger under det lutande pappret.


Och såhär fin blev insidan när halsbandet var på sin plats.

Hoppas ni gillade lådan.
Lämna gärna en kommentar.

Tack för titten!
//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar