tisdag 22 mars 2011

Hej på er!

Jag tänkte att ni skall få se en "trådrulle" som jag pysslat ihop.
Grundidén har jag liftat från den underbara tidningen ett trykk,
men jag kunde ju inte låta bli att göra den till min egen.

På locket har jag stämplat med en grattis-stämpel från arkivet.


Ni kanske undrar hur jag fått till effekterna i färgen?

Locket, botten..... och resten också för den delen,

är infärgat med distressfärgen Vintage photo.

Efter att att cirklarna till lock och botten blivit skrapade i kanterna och infärgade,

så har jag helt enkelt tagit en pensel och skvätt vatten på dom.


Det lilla röret under är stansat i kanterna med stansar från Martha stewart och EK success.

Tänk er att ge bort lite choklad i denna rulle!!!

Fantastiskt!


Som sagt så liftade jag grundidén, men det här är hur jag gjorde den till min egen.
Istället för att snurra ett stämplat papper runt rullen så tog jag en påse som jag på framsidan dekorerade med rivna bitar från en gammal boksida som jag limmade fast.
(Kanske kan man lägga ett hemligt brev i påsen.)
Därefter stämplade jag med de fantastiskt fina nya stämplarna från Bo Bunny.
Jag satte dit lite spetsband och en hemgjord blomma och slutligen strök jag på lite clear cracklepaint på klockan.


Tack för titten!
//Tina

2 kommentarer: